the hateful 8

when BALL is LIFE

Bundesstraße_8_number.svg_edited.png
  • Euroleague

  • NBA

  • NFL

  • Life

  • 2K

  • Members

  • More

    forum
    contact
    ABOUT
    1. Hate Forum
    2. Life
    3. θυμικό VS γεγονότα
    Αναζήτηση
    tom.bertm
    Μαρ 12

    θυμικό VS γεγονότα

    15 σχόλια

    ''Οι γνώμες τελικά διαμορφώνονται από τα αισθήματα και όχι από το μυαλό.''

    Herbert Spencer, 1820-1903

     

    Αφορμή για αυτήν την ανάρτηση αποτέλεσε το πρόσφατο σκάνδαλο της ''cambridge analytica''.Περιληπτικά αναφέρω για όποιον δεν έτυχε να το παρακολουθήσει ότι κατηγορείται η συγκεκριμένη εταιρία για χειραγώγηση εκλογικών αναμετρήσεων ανά τον κόσμο με πιο προβεβλημένο το θέμα των αμερικανικών εκλογών και του δημοψηφίσματος για το brexit.Αυτό που έκανε ,μεταξύ άλλων πιο old school μεθόδων,

    ήταν να αντλήσει παρανόμως πληροφορίες εκατομμυρίων χρηστών των social media και να δημιουργήσει ένα πιο ''προσωποποιημένο'' προφίλ του εκάστοτε εκλογικού σώματος ώστε να στοχεύσει ο υποψήφιος πρόεδρος(πχ τραμπ) με προσωπικά μηνύματα στο ζήτημα που απασχολούσε περισσότερο τον κάθε ψηφοφόρο και το οποίο φυσικά θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε - σκοπός ήταν να ''χτυπήσει'' στο συναίσθημα καθενός ξεχωριστά .Η θέση της cambridge analytica ,καταγεγραμμένη από το channel 4,προς τους μεγάλους πελάτες της ήταν πως οι πολιτικοί κάνουν ένα στρατηγικό λάθος προεκλογικά-επιλέγουν να μιλούν για γεγονότα ενώ πρέπει να στοχεύουν στην καρδιά του ψηφοφόρου και στο συναίσθημα και πλέον αυτή είχε τον τρόπο ,μέσω των social media, να δώσει για τον κάθε ψηφοφόρο το συναισθηματικό του προφίλ και το μήνυμα που θα τον άγγιζε.Χαρακτηριστικά ανέφερε πως δεν υπάρχει κανένας που να γνωρίζει καλύτερα πλέον έναν άνθρωπο από τον προσωπικό του υπολογιστή..

    Προφανώς η χειραγώγηση της δημοκρατίας με τέτοιες μεθόδους δεν είναι ακόμα νομοθετικά κατοχυρωμένη παρότι όλοι γνωρίζουμε πλέον εμπειρικά πως δεχόμαστε

    καθημερινά μηνύματα διαφημιστικού χαρακτήρα που έχουν να κάνουν με τις ιντερνετικές μας αναζητήσεις και άρα εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι οι πληροφορίες μας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και για άλλα πιο μεγαλεπήβολα σχέδια.

    Ξεπερνώντας όλα τα παραπάνω,τα οποία δεν ξεπερνιούνται και εύκολα είναι η αλήθεια,

    θα ήθελα να εστιάσω στον πυρήνα του θέματος που είναι τελικά με ποιόν τρόπο αποφασίζουμε ή καταλήγουμε σε μία άποψη στην καθημερινότητα μας και στη ζωή μας γενικότερα.Και αν τελικά αυτός ο τρόπος είναι ο ενδεδειγμένος για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

    Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ,περισσότερο από ποτέ,έχουμε όλοι μας βρεθεί αντιμέτωποι με τα συμπεράσματα της ψυχρής λογικής και το συνάισθημα ή το θυμικό απέναντι.Είναι γεγονός πως όλοι σχεδόν σοκαριστήκαμε όταν ακούσαμε στο αποκορύφωμα της ελληνικής κρίσης γνωστή πολιτευόμενη ακαδημαική καθηγήτρια κοινωνικών επιστημών κιόλας(!) να μας εισάγει απότομα σε προτεσταντικές λογικές δηλώνοντας πως :''Δεν υπάρχουν άτυχοι άνθρωποι,αλλά άνθρωποι που έκαναν λάθος επιλογές'' αιτιολογώντας(ή ξεπλένοντας) την ανάγκη για περικοπές στα μέτρα κοινωνικής στήριξης ουσιαστικά.

    Ας αφήσουμε όμως και την πολύπαθη κοινωνικοπολιτικοοικονομική κατάσταση της ευρώπης και ας το κάνουμε ακόμα πιο απλό και στα δικά μας συνήθη μέτρα και αντικείμενα διαμάχης.Τι είναι αυτό που οδηγεί τον οργανισμό του μπασκετικού παναθηναικού και τους εκπροσώπους του να διαλαλούν πως στόχος μας είναι η επιστροφή στην κορυφή και τα φ4 τη στιγμή που με βάση τη λογική δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικός με το 1/3 του μπάτζετ των ανταγωνιστών του.Είναι το θυμικό και το συναίσθημα και ακριβώς σε αυτό στόχευσε το καλοκαίρι προς εμάς τους κατεξοχήν

    και εξ ορισμού συναισθηματικά εξαρτημένους από την πράσινη φανέλα οπαδούς και πέτυχε διάνα-νέο ρεκόρ εισητηρίων διαρκείας..

    Θα ήθελα να το χοντρύνω και να μιλήσω και για το θεσμό της οικογένειας και τον συναισθηματικά ετεροβαρή τρόπο που εκπαιδεύει τα τέκνα της ενισχύοντας το συναισθηματικό δίκαιο έναντι του λογικού αλλά θα ξεφύγουμε και έχω και τη φωλιά μου λερωμένη..

    Είναι εμφανές νομίζω πως αδυνατώ να καταλήξω σε ξεκάθαρα συμπεράσματα.Είναι εμφανές επίσης πως χειραγωγούμαστε ποικιλοτρόπως καθημερινά διότι εντοπίζονται οι συναισθηματικές μας αδυναμίες που θολώνουν την κρίση μας.

    Η μόνη θέση που μπορώ να πάρω στο ζήτημα είναι πως από τη στιγμή που οι κοινωνίες ίσων ευκαιριών παραμένουν ουτοπικές φαντασιώσεις επιθυμώ έστω και σαν

    αποτέλεσμα συναισθηματικής και όχι λογικής προσέγγισης κοινωνίες δεύτερων και τρίτων ευκαιριών όσο κι αν κοστίζει.

    Ας πούμε πως η ιστορία της ανθρωπότητας είναι ποτισμένη από συναισθηματικές αποφάσεις που βασίζονται στις μνήμες ,τα βιώματα,τις θρησκείες,τις ιδεολογίες και πως επιλέγουμε σε πολλά καίρια ζητήματα να αγνοούμε την επιστήμη και τον ορθολογισμό.Το ερώτημα είναι αν κάνουμε καλά.

     

    5
    Profanatica
    Μαρ 12

    Πολυ ωραίο σχόλιο και σκέψεις εντός αυτου.

     

    Καταρχας συντασσομαι και εγω με την αποψη του Spencer που παραθετεις στην εισαγωγη του κειμενου σου. Ειναι σαφες πως το μεγαλυτερο μερος των μαζων ωθείται σε αποφαση και κριση εναντι καποιων πραγματων βασει κυριως του θυμικου παρα του λογικου του.

     

    Και για μενα αυτο ειναι διαχρονικο πρόβλημα.

     

    Στο ''Burn your Gods...'' ειχα θίξει την εννοια της αλαζονειας οπως θυμασαι και το πως αυτη ειναι κριτηριο συμπάθειας εναντι καποιου αλλου, σε σχεση αν αυτος ο αλλος ειναι φίλος ή αντιπαλος. Εν ολιγοις δε μας ενδιαφερει στην πραγματικοτητα η ιδια η πραξη ως πραξη αλλα απο ποιον τη βλεπουμε να εκτελειται.

     

    Κρινουμε συνηθως δηλαδη κατα το δοκουν.

     

    Χρειαζεται δύναμη για να πας κοντρα σε κατι το οποιο ''το γουσταρει ο πολυς ο κοσμος'' γιατι συνηθως αυτο το ''γουστο'' εχει να κανει πολυ με οχι λογικα εκπορευομενα συμπερασματα αλλα αυτο που ονομαζω εγω ως προβλημα της συμπαθειας και στο οποιο θα επανελθω εν ευθετω χρονω.

     

    Στο τελευταιο σου ερωτημα εγω δεν εχω καμια αμφιβολια. Οχι δεν πραττουμε καλα οταν αγνοουμε την επιστημη και τον ορθολογισμο. Κυριως το δευτερο.

     

    Γενικα να ξερεις πως εχουμε να πουμε πολλα στο μελλον επι των θεματων που θιγεις..

    4
    tom.bertm
    Μαρ 12

    αρχικά σε ευχαριστώ prof για τα καλά σου λόγια .

    προσωπικά είμαι αρκετά διχασμένος με το θέμα και ανυπομονώ να διαβάσω και άλλες οπτικές γύρω από αυτά τα ζητήματα.

    είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να αντιταχθείς σε κάποιον ή κάτι με τον οποίο ή το οποίο είσαι συναισθηματικά δεμένος και από την άλλη το ''tough love'' είναι αρκετά αμφιλεγόμενο στην πράξη.

    αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι κάθε φορά αυτό που πιστεύει ο πολύς κόσμος είναι και λάθος ή αποτέλεσμα συναισθηματικής χειραγώγησης ,είναι λεπτές οι ισορροπίες αρκετές φορές.

    όπως είπα θα ήθελα να διαβάσω και άλλες απόψεις για όλα τα παραπάνω..

    1
    SARAS
    Μαρ 12

    Ωραίο σχόλιο @tom.bertm . Τα ερωτήματα που θέτεις είναι βαθιά φιλοσοφικά. Όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι της αρχαίας και της σύγχρονης ιστορίας έχουν ασχοληθεί με το θέμα του ορθολογισμού και κατά πόσο πρέπει οι αποφάσεις μας να επηρεάζονται από το συναίσθημα ή αλλιώς το θυμικό μας. Προσωπική μου άποψη είναι πως η λογική πρέπει πάντα να κυριαρχεί σε τέτοια διλήμματα, όμως κάτι τέτοιο όπως καταλαβαίνουμε δεν είναι πάντα δυνατό. Είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές για να λειτουργούμε, χωρίς το συναίσθημα. Κι αν μπορεί να το κάνει ένας δεν σημαίνει πως μπορεί να το κάνει και η πλειοψηφία. Για αυτό πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος πρέπει να βρει την δική του ισορροπία ανάμεσα στην λογική και το θυμικό του. Να υπάρχει η μεσότητα, όπως σωστά αναφέρει και ο Αριστοτέλης στα έργα του.

     

    Στο μπασκετικό κομμάτι τώρα, δεν νομίζω πως η επιστροφή του Παναθηναϊκού στην elite του Ευρωπαϊκού basket είναι αδύνατη (με βάση την λογική) και είναι δυνατή μόνο στο μυαλό των Παναθηναϊκών (δηλαδή των ανθρώπων που λειτουργούν με το συναίσθημα για την ομάδα). Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει παραδείγματα ομάδων που έφτασαν κοντά στην κορυφή ή ακόμα και σε αυτή με παρόμοιο budget με το σημερινό των πρασίνων. Ο Ολυμπιακός της τελευταίας επταετίας είναι το κλασσικό παράδειγμα, η περυσινή πορεία της Zalgiris ένα άλλο, η Baskonia του Perasovic και η Lokomotiv του Μπαρτζώκα άλλα δύο παραδείγματα. Τρόπος για επιστροφή στην κορυφή υπάρχει ακόμα και με λιγότερα χρήματα, το θέμα είναι πως ακόμα τον ψάχνουνε στον Παναθηναϊκό.

    3
    tom.bertm
    Μαρ 12

    σε ευχαριστώ saras και ναι μια πρόταση μπορεί να είναι η εύρεση ισορροπίας ανάμεσα στα 2,όμως δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατόν αυτό πλέον με την ταχύτητα των εξελίξεων και της πληροφορίας στις εποχές μας.υπάρχει και η εκδοχή του HyperNormalisation ,το οποίο συστήνω σε όποιον δεν το έχει δει και έχει μερικά αρκετά ενδιαφέροντα σημεία σχετικά.

    1
    Badis
    Μαρ 12

    @tom.bertm Ένα πραγματικό άρθρο διαμαντάκι για το forum. Σε ευχαριστούμε ειλικρινά για το πολύ ενδιαφέρον ζήτημα που θίγεις. Θα προσπαθήσω να αναπτύξω τη δική μου οπτική πάνω στο θέμα που θέτεις.

     

    Καταρχάς συμφωνώ με τη διαπίστωση του Spencer πως γενικότερα οι γνώμες διαμορφώνονται κυρίως από τα συναισθήματα και όχι με βάση τη λογική. Το βλέπουμε να συμβαίνει κατά κόρον. Με εσφαλμένα νομίζω αποτελέσματα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Από τις διαπροσωπικές σχέσεις μέχρι το οτιδήποτε που αφορά εμάς. Αυτό βέβαια ισχύει όταν η γνώμη σχετίζεται καθαρά με εμάς. Δηλαδή όταν κυριαρχεί το συναίσθημα.

     

    Όταν έχουμε να διαμορφώσουμε μια γνώμη, μια άποψη, ή να δώσουμε μια συμβουλή ως ουδέτεροι παρατηρητές συνήθως εφαρμόζεται η λογική με αποτέλεσμα η οπτική και ταυτόχρονα η κρίση να είναι σαφώς πιο καθαρή. Φαντάζομαι οι περισσότεροι εξ ημών δίνουμε πολύ πιο σωστές συμβουλές σε φίλους μας για θέματα που δεν μας επηρεάζουν αλλά όταν έχει να κάνει με δικές μας αποφάσεις τα κάνουμε σαλάτα. Για να κάνω και τη μεταφορά στο μπάσκετ. Πόσες φορές ως φίλαθλοι-οπαδοί του Παναθηναϊκού εν προκειμένω λειτουργούμε με βάση το θυμικό??? Πολλές για να μην πω όλες. Όταν όμως σου ζητηθεί η άποψή σου για μια τρίτη ομάδα που έχει τύχει να παρακολουθείς, η κρίση σου εκεί συνήθως είναι to the point. Παρεμπιπτόντως για το θέμα των διαρκείας που έθιξες θα παραθέσω τη φράση του Λίνκολν

    "Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλο τον καιρό"

     

    Προφανώς και δεν είναι καθόλου εύκολο να διαμορφώνουμε τη γνώμη μας με βάση τη ψυχρή λογική. Δεν είμαστε υπολογιστές. Για όποιον το κάνει να σου πω την αλήθεια δεν ξέρω αν τον ζηλέυω ή τον λυπάμαι. Κι αυτό γιατί στην τελική το συναίσθημα είναι αυτό που θα σε πονέσει περισσότερο αλλά και θα σου δώσει και τη μεγαλύτερη δυνατή ευχαρίστηση.

     

    Το ιδανικό προφανώς είναι αυτό που προτείνει ο Saras στο δικό του σχόλιο, να υπάρχει δηλαδή ισορροπία, αλλά δεν νομίζω πως είναι εφικτό. Αυτό που από τα μέχρι τώρα "χιλιόμετρα" που έχω γράψει στη ζωή βλέπω, είναι πως όσο αυξάνεται η εμπειρία και τα "χαστούκια" που εισπράτεις, μαθαίνεις να μετριάζεις στο μέτρο του εφικτου το ποσοστό του συναισθήματος και να αυξάνεις το ποσοστό της λογικής και στις απόψεις σου και στις πράξεις σου.

     

    Επιπρόσθετα υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία ανθρώπων, η οποία σχηματίζει άποψη ή πράττει μη λογαριάζοντας ούτε συναίσθημα, ούτε λογική, αλλά με μόνο κριτήριο το προσωπικό συμφέρον. Υπήρχε, υπάρχει, και πάντα θα υπάρχει. Το κακό-λυπηρό είναι ότι με την πάροδο του χρόνου αυτή κατηγορία κερδίζει έδαφος.Καλή συνέχεια φίλε μου. Εξαιρετικός.

    5
    tom.bertm
    Μαρ 12

    φίλε badis σε ευχαριστώ για τα λόγια σου και την οπτική σου,με την οποία ταυτίζομαι αρκετά στην πορεία της ζωής.είναι αλήθεια πως είμαστε καλύτεροι συμβουλάτορες για τους τρίτους απ ότι για μας τους ίδιους και ναι η αιτία είναι η συναισθηματική μας εμπλοκή .επίσης συμφωνώ πως μεγαλώνοντας ενισχύονται οι άμυνες και προσπαθούμε να αποφύγουμε την υπερβολική συναισθηματική έκθεση και ναι γεμίσαμε με συμφεροντολόγους.το ζήτημα της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι μεγάλο και σχετίζεται άμεσα με όλα αυτά.ελπίζω να έχουμε ξανά την ευκαιρία να τα συζητήσουμε και να δούμε και άλλες πτυχές αυτών των θεμάτων και τι αντίκτυπο έχουν κοινωνικά.

    1
    77
    Μαρ 13

     

    Ενδιαφέρον άρθρο. Δυο τρεις σκέψεις.

    Συνηθίζουμε στις κουβέντες μας και στην προσπάθεια να αναζητήσουμε τον τρόπο που διαμορφώνεται η κρίση μας να διαχωρίζουμε το συναίσθημα από την λογική. Εδώ νομίζω πως υπάρχει μια σύγχυση. Συγχέεται ο συναισθηματικός κόσμος που κουβαλά ο καθένας με την συναισθηματική έξαρση της στιγμής. Το ‘’συναίσθημα’’ γενικά και αόριστα συμπυκνώνει πολλές έννοιες. Το συναισθηματικό υπόβαθρο κάθε ανθρώπου είναι μια δυναμική διαδικασία και σχετίζεται με το παρελθόν. Κάθε στιγμή που περνά προσθέτει στο συναισθηματικό υπόβαθρο. Αυτό το είναι το προσδιοριστικό στοιχείο της κρίσης μας.

    Για παράδειγμα. Ο τρόπος που αντιμετωπίζω το μεταναστευτικό – προσφυγικό πρόβλημα σε σχέση με τον αντίστοιχο ενός συντηρητικού ανθρώπου είναι διαφορετικός. Δεν είμαι εγώ ο λογικός κι αυτός ο παράλογος ή το αντίθετο. Οι κρίσεις μας διαφέρουν λόγω του συναισθηματικού υπόβαθρου.

    Επομένως, η λογική προσέγγιση ενός ζητήματος όχι μόνο δεν αποκλείει την επίδραση του συναισθηματικού υπόβαθρου αλλά αντίθετα την προαπαιτεί. Αντίστροφα, αποκλείει στιγμιαίες συναισθηματικές εξάρσεις.

    Στον ΠΑΟ αφού το εξειδικεύεις συμβαίνει το εξής παράδοξο. Μια μεγάλη μερίδα των φίλων της ομάδας επιδεικνύουν εντυπωσιακή ωριμότητα σε αντιδιαστολή με την διοίκηση. Στον ΠΑΟ συμβαίνει το καταπληκτικό οι φίλοι της ομάδας να κρατούν μικρό καλάθι και να συνιστούν το ίδιο στην διοίκηση!!! Κι αυτό συμβαίνει γιατί το συναισθηματικό υπόβαθρο αυτής της κατηγορίας μπασκετόφιλων έχει χτιστεί στα ένδοξα χρόνια της ομάδας όπου εκτός των τροπαίων άφησαν μια διαφορετικού τύπου παρακαταθήκη εκπαιδεύοντας κοινό. Κοινό που έχει μάθει να παρατηρεί, να καταλαβαίνει και να αναλύει.

    Αν δει κάποιος τώρα τον τρόπο που διοικείται η ομάδα θα αντιληφθεί την διαφορά μιας και πολύ συχνά έχουμε την εμφάνιση των συναισθηματικών εξάρσεων. Μια σειρά από αποφάσεις το πιστοποιούν. Αποφάσεις που λαμβάνονται συνήθως υπό την πίεση της στιγμής. Της στιγμής που απαιτεί δράσεις. Της στιγμής που πιέζει αφόρητα. Οι αποκαλούμενες εν θερμώ. Η διαχείριση αυτής της πίεσης απ’ όποιον την υφίσταται καθορίζει τον βαθμό της επάρκειάς του.

    Το κλείνω. Το πρόβλημα του ΠΑΟ, λοιπόν, δεν είναι ο συναισθηματισμός των οπαδών που φαντασιώνονται την αναβίωση της μεγάλης ομάδας του παρελθόντος. Το λάθος δεν είναι πως θέλεις F4 που δεν τον λες και εξωπραγματικό στόχο. Το λάθος είναι ότι θέλεις το F4 χωρίς να έχεις εξαντλήσει τις δυνατότητες που σου παρέχουν τα διαθέσιμα εργαλεία. Σαν να βάζεις το κάρο μπροστά απ’ το άλογο. Φρόντισε να αξιοποιήσεις όσα έχεις στην διάθεσή σου και η κατάληξη θα είναι το F4 ακόμη και το 7ο.

    0
    tom.bertm
    Μαρ 13

    φίλε 77 συμφωνώ πως ο συναισθηματικός μας κόσμος είναι συνισταμένη πολλών παραγόντων και βέβαια υπάρχει διαφορά στην αντιμετώπιση που έχει απέναντι στο μεταναστευτικό παράδειγμα που αναφέρεις ένας συντηρητικός με έναν προοδευτικό άνθρωπο.θεωρώ βέβαια πως υπάρχει και η λογική -ψυχρή προσέγγιση του θέματος που κατά την άποψη μου είναι πως από τη στιγμή που βρέθηκαν και απ ότι φαίνεται θα μείνουν για αρκετά χρόνια πρόσφυγες και μετανάστες στη χώρα μας η λειτουργική λύση είναι να αφομοιωθούν ,να μορφωθούν (αναφέρομαι στα παιδιά κυρίως) ,να μπουν στην αγορά εργασίας και να προσφέρουν στο κράτος όπως και οι υπόλοιποι.οτιδήποτε άλλο όπως περιθωριοποίηση τους κλπ θα αποβεί ζημιογόνο για τη χώρα και για όλους μας μακροπρόθεσμα.αυτή η τοποθέτηση δεν χρειάζεται συναισθηματικά στοιχεία για να σταθεί (διότι για πολλούς από εμάς υφίσταται και ζήτημα αλληλεγγύης,ανθρωπιάς κλπ) αλλά αντιμετωπίζει το πρόβλημα στο πρακτικό του σκέλος.

    Για τον μπασκετικό παναθηναικό και την όντως ώριμη στάση που κρατάει μεγάλη μερίδα των οπαδών μας θεωρώ πως είναι ένα πάρα πολύ ωραίο παράδειγμα ψυχολογικού πειράματος.Δες την εξαγριωμένη στάση των οπαδών του οσφπ από την άλλη.Μου μοιάζει σαν και οι 2 μερίδες οπαδών να προσπαθούν να φέρουν ισορροπία στο αντίστοιχο πλαίσιο που κινούνται.Τον ρόλο του ανώριμου τραμπούκου στον μπασκετικό παο τον έχει αναλάβει ο γιαννακόπουλος και αντανακλαστικά οι οπαδοί του παο εμφανίζονται πιο ώριμοι για να εξισορροπηθεί μια κατάσταση.Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει στον μπασκετικό οσφπ ,οι οπαδοί έχουν αποφασίσει πως οι αφοι είναι φλώροι και σοφτ και ως εκ τούτου έχουν αναλάβει να φέρουν τα στοιχεία της αγριάδας και του τραμπουκισμού οι ίδιοι για να έλθει και εκεί μια άτυπη ισορροπία στο πλαίσιο.

    Το πρόβλημα και για τους 2 είναι ότι έχουν εκπαιδευτεί σε λάθος πλαίσιο και με λάθος πρότυπα.Αυτό που λέει ότι ο ''άντρας'' αν δεν τα βροντήξει και δεν τσαμπουκαλευτεί δουλειά δεν κάνει..

    0
    Profanatica
    Μαρ 13

    Γραφεις '' Κι αυτό συμβαίνει γιατί το συναισθηματικό υπόβαθρο αυτής της κατηγορίας μπασκετόφιλων έχει χτιστεί στα ένδοξα χρόνια της ομάδας όπου εκτός των τροπαίων άφησαν μια διαφορετικού τύπου παρακαταθήκη εκπαιδεύοντας κοινό. Κοινό που έχει μάθει να παρατηρεί, να καταλαβαίνει και να αναλύει. ''

     

    Θεωρω πως υπερβάλλουμε κανοντας αυτοαναφορα με τη γενικη υποσημειωση πως μαθαμε να παρατηρουμε και να αναλυουμε.

     

    Ενα ειδος μπασκετ εμαθε αυτο το κοινο και το χειροτερο ειναι πως απεκλεισε μεσα απο αυτη τη διαδικασια οτιδηποτε αλλο με μια ακρως συντηρητικη προσεγγιση που παραπεμπει στη σχεση Χριστιανων και Ειδωλολατρων οταν επικρατησαν οι πρωτοι.

     

    Ενα κοινο το οποιο στη βαση του απορριπτει οτιδηποτε μη Σερβικο ως κατευθυνση μπασκετ και ταυτοχρονως κοροιδευει το υπολοιπο Συμπαν που παιζει ''πιο ελευθερα'' κατ'αυτους (που ειναι μια τεραστια γενικευση) ειναι ενα κοινο περισσοτερο ημιμαθες παρα καποιο που παρατηρει, καταλαβαινει και αναλυει.

    1
    77
    Μαρ 13

    @Profanatica

    Μα το απόσπασμα που παραθέτεις δεν έχει να κάνει μ’ αυτήν την διάσταση. Με το τι μπάσκετ έχουν συνηθίσει να βλέπουν. Η αναφορά μου είχε στόχο να περιγράψει πως ο ΠΑΟ διαθέτει κοινό που αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες της ομάδας κάθε χρονιά, που αυτή τοποθετείται βάσει του ανταγωνισμού, ότι για να φτάσεις στον τελικό προορισμό χρειάζονται μέθοδος, υπομονή και συνέχεια, δεν αγοράζει εύκολα τις εξαγγελίες κάθε Σεπτέμβρη και προφανώς δεν αποδέχεται την μετάθεση ευθυνών κάθε Απρίλη. Η φετινή σεζόν είναι απ’ τις πιο χαρακτηριστικές. Οι περισσότεροι κατάλαβαν από νωρίς προς τα πού οδεύει η φετινή πορεία στην Ευρωλίγκα.

    Το ζήτημα που θίγεις το ‘χουμε συζητήσει και παλιότερα. Είναι γεγονός πως το κοινό παραδοσιακών δυνάμεων της Ευρώπης έχει ταυτίσει την ομάδα του μ’ ένα συγκεκριμένο στυλ το οποίο αποδείχτηκε αποτελεσματικό στο παρελθόν. Διαφορετικά είναι γαλουχημένο μπασκετικά το κοινό της Μπασκόνια, της Μακάμπι, της Μπάρτσα, της Ρεάλ και των δικών μας εδώ. Μια καλή ιδέα είναι να κάνουμε την σχετική κουβέντα στο τέλος της σεζόν αφού θα έχουμε ένα επαρκές δείγμα ομάδων στα οικονομικά δεδομένα των πράσινων όπου φέρνουν διαφορετικές αγωνιστικές προτάσεις στο τραπέζι. Ξέρεις την άποψή μου. Ο ΠΑΟ με τα λεφτά που διαθέτει μπορεί ευκολότερα να ακολουθήσει τον δρόμο της Μπάγερν παρά της Αρμάνι. Το γράφω σχηματικά και καθαρά ως αγωνιστική ταυτότητα.

    Απλώς να σημειώσω εδώ πως μετά την φυγή του Ζοτς ο ΠΑΟ έχει δοκιμάσει κατά καιρούς να παίξει έξω απ’ την συγκεκριμένη νόρμα και δεν κατάφερε τίποτα φοβερό.

    0
    Φορτώστε περισσότερες απαντήσεις
    Newest Posts
    • gkap
      Απρ 25

      SLAYER

      3 σχόλια
      5
    • Miristroula
      Μαρ 29

      Όταν ο γονιός είναι παράδειγμα προς αποφυγή

      Πολλές φορές στη ζωή μας θα ακούσουμε ή θα πούμε τη φράση «πάρε παράδειγμα από τους γονείς σου». Μπορεί να το πούμε για κάτι θετικό ή για κάτι αρνητικό. Συνήθως όμως, θα είναι για κάτι καλό. Θα το πούμε για να μνημονεύσουμε τον σωστό τρόπο διαχείρισης μιας, όποιας, κατάστασης και να δώσουμε ένα καλό παράδειγμα. Ο γονιός, πέρα φυσικά από κάποιες εξαιρέσεις, είναι το Α και Ω στη δημιουργία του χαρακτήρα ενός παιδιού και την ηθική του. Είναι αυτός που πρέπει να δώσει το καλό παράδειγμα στο παιδί του και να το μεγαλώσει με αξίες ώστε να «παραδώσει» στην κοινωνία έναν «σωστό» άνθρωπο. Αυτό τουλάχιστον θέλω να πιστεύω. Χθες το βράδυ βρέθηκα μπροστά σε μια κατάσταση στην οποία θα ήθελα πολύ να απαντήσω αλλά λόγω του χαρακτήρα μου και λόγω του ότι δεν ξέρεις με ποιον έχεις να κάνεις, κρατήθηκα. Ναι είχα πάει στο γήπεδο. Στο ΟΑΚΑ. Ο αγώνας ήθελε 20 δευτερόλεπτα περίπου και η Ρεάλ είχε τη μπάλα. Παρακαλάγαμε όλοι να μη σκοράρει στην τελευταία επίθεση για να κερδίσουμε. 3-2-1-0,1 πετάει τη μπάλα ο Ρούντι, σαν κουόρτερμπακ στο ράγκμπι, και η πουτ@ν@ μπαίνει μέσα. Παγώνουμε όλοι, αρχίζουμε να βυζοτραβιόμαστε κλπ. Περνάνε 2 λεπτά και αρχίζουμε σιγά σιγά να ανεβαίνουμε τα σκαλιά της θύρας για να φύγουμε. Και τότε ακούω το εξής: «Να ψοφήσει ο π@ύστης. Να μη του ξημερώσει αύριο». Γενικά όλοι μας βρίζουμε κάποιες φορές στο γήπεδο, αλλά τέτοια πράγματα ούτε να τα ακούω δεν θέλω. Γυρίζω και κοιτάω και τι βλέπω. Ένας 40άρης με τον γιο του ο οποίος πρέπει να ήταν 6-8 χρονών. Και μου γυρίζουν τα άντερα. Τι λες βρε πουστ@ρ@; Τι λες βρε γ@μιόλη; Τι ξεστωμίζεις ρε @ρχιδι μπροστά στον γιο σου; Ότι και να έγινε, σε όποια κατάσταση και αν είσαι, και 200 παλμούς να έχεις, και νεύρα να έχεις και ό,τι σκ@τ@ θες να έχεις, τι είναι αυτά τα λόγια μπροστά στο παιδί σου; Δε ντρέπεσαι; Αυτό είναι το παράδειγμα που θες να του δώσεις; Ό,τι αν κάποιος πετύχει ένα καλάθι και χάσει η ομάδα μας έναν αγώνα θα ευχηθούμε να πεθάνει; Το εννοείς δεν το εννοείς, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι το έιπες. Και δεν το είπες απλά, το είπες μπροστά στον γιο σου. Δηλαδή αν βρεθείς σε μια πραγματικά δυσάρεστη θέση στη ζωή σου τι θα κάνεις; Πραγματικά ντρέπομαι για λογαριασμό σου. ΞΕΦΤΙΛΑ.
      0 σχόλια
      5
    • 77
      Μαρ 23

      21 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού

      Θυμάστε που μας έβαζαν στο σχολείο να τραγουδάμε το «Αν όλα τα παιδιά της Γης» του Ρίτσου; Το θυμάστε. Πόσο καιρό έχετε να το ακούσετε; Δεν είχα σκοπό να γράψω κάτι σχετικό. Έχω μια αποστροφή στις «Παγκόσμιες Ημέρες…» γενικώς. Ωστόσο ένα περιστατικό στο σχολείο του μικρού, οι μαθητικές παρελάσεις που επίκεινται μετά των σημαιοφόρων για την 25η Μαρτίου και κάτι που άκουσα χθες στο ραδιόφωνο με έβαλαν στην πρίζα. Σήμερα είναι λέει η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων. Έψαξα να βρω πως ακριβώς προέκυψε άλλη μια ‘’Παγκόσμια Ημέρα’’. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος. Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι. Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές. Το 1945, προετοιμάζοντας το «έδαφος» για την τυπική επιβολή του ρατσιστικού καθεστώτος του Απαρτχάιντ λίγα χρόνια αργότερα, το 1948, οι αρχές της Νότιας Αφρικής επιβάλουν τον «Ενιαίο νόμο για τους ιθαγενείς στις αστικές περιοχές», ο οποίος προέβλεπε ολόκληρη σειρά διαφόρων και διαφορετικών αδειών και ντοκουμέντων που όφειλε να διαθέτει ο μαύρος πληθυσμός. Μεταξύ άλλων, αυτά τα έγγραφα περιείχαν πληροφορίες για το εργασιακό καθεστώς του κατόχου τους, καθώς και για τις επιτρεπόμενες δουλειές για τους μαύρους σε συγκεκριμένες περιοχές. Το 1952, το καθεστώς ενισχύει την παραπάνω νομοθεσία, με έναν νόμο υπό τον κυνικό, ως προς το περιεχόμενό του, τίτλο «Για την άρση του νόμου περί αδειών». Παρά την ονομασία του, ο νέος νόμος υποχρέωνε τον μαύρο πληθυσμό, ανεξάρτητα από το αν είχε ή όχι τις προηγούμενες άδειες, να έχει πάντα πάνω του ένα ειδικό βιβλιαράκι στο οποίο έπρεπε να υπάρχει το πλήρες όνομα του κατόχου, ο φορολογικός του αριθμός, άδεια παρουσίας σε αστική ζώνη, άδεια αναζήτησης εργασίας στην πόλη, άδεια του Γραφείου Εργασίας, υπογραφή του εργοδότη ανανεούμενη ανά μήνα, που να επιβεβαιώνει ότι ο κάτοχος εξακολουθεί να εργάζεται για εκείνον, καθώς και άλλα στοιχεία. Επιπλέον, ο κάτοχος αυτού του βιβλιαρίου, όφειλε να το επιδεικνύει σε κάθε απαίτηση της αστυνομίας, καθώς επίσης και ακόμη πενήντα κατηγοριών κρατικών υπαλλήλων. Σε περίπτωση που αρνούνταν να δείξει το βιβλιάριο, ή έλειπε κάποιο από τα παραπάνω στοιχεία - πράγμα προφανώς πανεύκολο δεδομένου του μεγάλου αριθμού τους - ο μαύρος Νοτιοαφρικανός, τιμωρούνταν με 30 μέρες φυλάκιση. Στην διάρκεια 12 μηνών, από τις 30 Ιουνίου του 1965, έως και τις 30 Ιουνίου του 1966, τιμωρήθηκαν με βάση τον παραπάνω νόμο, σχεδόν 500.000 μαύροι Νοτιοαφρικανοί. Την περίοδο της Σφαγής του Σάρπβιλ, για ανάλογη παράβαση διεξάγονταν σχεδόν 1.000 δίκες την μέρα και το 1966 αυξήθηκαν σε 1.300 την μέρα. Από το 1960, ο νόμος άρχισε να έχει ισχύ και για τις γυναίκες. Ήταν προφανές ότι ο νόμος ήταν έτσι φτιαγμένος που να προσφέρει αφορμές καταστολής ενάντια στον μαύρο πληθυσμό. Η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο, με την αξιοπρέπεια των ανθρώπων να κουρελιάζεται καθημερινά από το καθεστώς. Το Αφρικανικό Εθνικό Κογκρέσο και το Παναφρικανικό Κογκρέσο, οι μεγαλύτερες, δηλαδή, οργανώσεις ενάντια στο Απαρτχάιντ, προχωρούν σε κινητοποιήσεις ενάντια στο νόμο τον Μάρτιο του 1960. Νωρίς το πρωί της 21ης Μαρτίου, μια ειρηνική διαδήλωση κατευθύνθηκε προς το αστυνομικό τμήμα της Σάρπβιλ, για να διαμαρτυρηθεί ενάντια στον νόμο. Η αστυνομία απαντά με βία, χρησιμοποιώντας γκλομπ και δακρυγόνα. Οι διαδηλωτές αμύνονται με ό,τι βρουν. Η διαδήλωση διαλύεται, αλλά οι μηχανισμοί καταστολής δεν είχαν τελειώσει. Εντέχνως διασπείρεται η «πληροφορία» στον κόσμο ότι μέσα στην μέρα, η ηγεσία της αστυνομίας θα προχωρήσει σε «ανακοινώσεις» για τις άδειες. Η παγίδα έχει αρχίσει να στήνεται. Ο κόσμος αρχίζει να συγκεντρώνεται μπροστά από το αστυνομικό τμήμα περιμένοντας να μάθει τι συμβαίνει. Ανάμεσά τους, πολλά γυναικόπαιδα. Περίπου στις 10 το πρωί, περνά χαμηλά πάνω από το πλήθος μια μοίρα πολεμικών αεροσκαφών με προφανή σκοπό να το τρομοκρατήσει. Η κόσμος όμως παραμένει στην θέση του, αγνοώντας την προβοκάτσια. Περίπου στη μία μετά το μεσημέρι η αστυνομία προχωρά στην σύλληψη τριών στελεχών του αντιρατσιστικού κινήματος. Ο κόσμος πλησιάζει για να διαμαρτυρηθεί για την σύλληψη και ξαφνικά δέχεται μαζικά πυρά. Η αστυνομία πυροβολεί αδιάκριτα άοπλους ανθρώπους. Πυροβολεί με μανία ακόμη και όταν ο κόσμος υποχωρεί τρέχοντας να σωθεί. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο 30 σφαίρες βρέθηκαν σε τραύματα στο μπροστινό μέρος του σώματος, ενώ όχι λιγότερες από 155 στην πλάτη. Είναι χαρακτηριστικό του μένους των σφαγέων, ότι μέσα σε 40 δευτερόλεπτα ρίχτηκαν πάνω από 700 πυροβολισμοί. Το τραγικό αποτέλεσμα ήταν 69 άνθρωποι νεκροί, ανάμεσά τους 8 γυναίκες και 10 παιδιά και 180 τραυματίες, εκ των οποίων 31 γυναίκες και 19 παιδιά. Στις 8 Απρίλη, ο γενικός εισαγγελέας της Νότιας Αφρικής απαγόρευσε το Αφρικανικό Εθνικό Κογκρέσο και το Παναφρικανικό Κογκρέσο, τα οποία πέρασαν στην παρανομία, χωρίς, φυσικά, να σταματήσουν την δράση τους. Στις 30 Μάη το καθεστώς επιβάλει καθεστώς «έκτακτης ανάγκης» το οποία κράτησε μέχρι τις 31 Αυγούστου του 1960. Κατά την διάρκεια αυτή πραγματοποιήθηκε πογκρόμ συλλήψεων και φυλακίσεων του αντιρατσιστικού κινήματος. Ταυτόχρονα, ο υπουργός Δικαιοσύνης του καθεστώτος ανακοινώνει την ψήφιση νομοσχεδίου με το οποίο θα απαλλάσσονταν όλα τα κρατικά στελέχη που ενεπλάκησαν στην σφαγή από κάθε ευθύνη. Αυτή εδώ είναι ίσως η συγκλονιστικότερη φωτογραφία που έχω δει στη ζωή μου. Υποθέτω πως και πολλοί άλλοι συγκλονίστηκαν εξίσου. Αν αυτό το παιδί ζούσε σήμερα θα πήγαινε σχολείο, πιθανότατα σε κάποιο νησί. Και τότε πολλοί απ’ τους «συγκλονισμένους» γονείς θα αποφάσιζαν αποχή των δικών τους παιδιών απ’ τα μαθήματα. ΥΓ Ο λατρεμένος Μάνος Λοḯζος έγραψε το 1967 «ΤΑ ΝΕΓΡΙΚΑ» σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη. ΥΓ1 Κι εδώ ο Μίκης… ΥΓ Είμαι υπόχρεος για την φιλοξενία.
      13 σχόλια
      10
    tyrion-banner-2x_edited.jpg
    756755235_fc5b2c15e5_edited.jpg
    be246df9f092a38ad60e6de346bcce4e.jpg
    kjfqBU22_edited.jpg
    IMG_-shw27i.jpg
    dUY6NqCZ_edited.jpg
    semi_pro08_edited_edited.jpg
    ptuFN5yX.jpg